Storingen en reparatieverzoeken
Eigen appartement
Een uitgebreide toelichting voor het indienen van storingen en reparatieverzoeken bij de vb&t servicedesk vindt u op het vb&t portal voor huurders onder reparatieverzoek http://www.vbtvastgoedmanagement.nl/reparatieverzoek/ U kunt vanaf daar het "Onderhouds ABC" downloaden waarop u kunt nalezen wie (huurder of verhuurder) voor welke reparatie verantwoordelijk is. De meest gangbare methoden van het melden/indienen van een storing of reparatieverzoek bij de vb&t servicedesk in Eindhoven worden voor uw gemak hieronder vermeld:
- via telefoon tussen 08.30 u en 17.00 uur: 088 5454646
- via mail naar: storing@vbtgroep.nl
Buiten bovenvermelde kantooruren van de vb&t servicedesk kunt u in dringende gevallen (voor het verhelpen van storingen die niet kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag) toch telefonisch een storing indienen. U dient hiervoor, na het bellen van de vb&t servicedesk (088 5454646) de instructies te volgen op het bandje dat wordt afgespeeld buiten de kantooruren. Via de instructies wordt u dan verwezen naar het telefoonnummer van de centrale meldkamer van Polygarde in Maastricht.
Daarnaast kunt u als individuele huurder bij storingen rechtstreeks contact opnemen met een van de volgende door vb&t gecontracteerde bedrijven voor 24-uursservice:
- voor uw cv-ketel en wtw-installatie - KEMKENS INSTALLATIES B.V. EINDHOVEN 040 7070700
- voor de lift - OTIS ALARMCENTRALE 0800 0224752
- voor urgente storingen aan uw elektronisch voordeurslot buiten de normale vb&t servicedesk kantooruren: WIEK DE LAAT BEVEILIGING in VEGHEL 073 5492773
Noot: Buiten kantooruren wordt u verbonden met een callcenter. De telefoniste zal uw melding opnemen en uw telefoonnummer vragen. Zij neemt vervolgens contact op met de dienstdoende servicemonteur welke telefonisch contact met u zal opnemen.
Gemeenschappelijke ruimtes
Als individuele huurder bent u ook zelf volledig gerechtigd storingen en reparatieverzoeken in te dienen bij de vb&t servicedesk betreffende de gemeenschappelijke installaties en voorzieningen; denk hierbij met name aan storingen op de eigen galerij, brandtrap of entreehal. Houd er wel rekening mee dat na melding van een storing u voor het bedrijf dat de storing komt verhelpen de contactpersoon bent voor toegang tot het complex en voor het eventueel vooraf telefonisch contact over de aard en details van de storing. Ten behoeve van de interne communicatie is het raadzaam Klankbord Warande in kennis te stellen van elke door u verrichte storingsmelding of reparatieverzoek. Ter beoordeling van Klankbord Warande zullen dan zogenaamde serviceberichten per mail verspreid worden onder de bewoners met informatie over de aard van de storing, de impact en een indicatie wanneer en door welk bedrijf de storing naar verwachting verholpen zal zijn. Bewoners die niet per mail bereikbaar zijn zullen afhankelijk van urgentie en relevantie voor hen, in principe telefonisch verwittigd worden door Klankbord Warande. Desgewenst kunt u Klankbord Warande ook verzoeken de storingsmelding van meet af aan in te dienen of in een later stadium verder over te nemen.
Voor procedure voor het melden van defecte lampen van de algemene (gemeenschappelijke) verlichting: zie Algemene verlichting
Klachten
Voor het melden van klachten over namens vb&t geleverde diensten en services en uitgevoerde reparaties geldt dezelfde procedure als voor het melden van storingen en reparatieverzoeken, ergo indienen bij de vb&t servicedesk. Afhankelijk van de aard van de klacht zal deze door de servicedesk doorgaans worden doorgezet naar de accountmanager en/of de technisch manager die voor de afhandeling zullen zorgen inclusief de terugkoppeling naar de indiener van de klacht.